Oaza miru na Ljubelju; do Zelenice pa prihodnjič ~ Outside, na zunanji strani
Outside, na zunanji strani Outside, na zunanji strani: Oaza miru na Ljubelju; do Zelenice pa prihodnjič

2. feb. 2009

Oaza miru na Ljubelju; do Zelenice pa prihodnjič

Je na Ljubelju pozimi res kdaj Oaza miru? Mislim za turne smučarje. Glede na obiskanost tega konca v zadnjih zimah očitno nikoli več. Saj ne rečem, da me množica moti, če pa mi kdaj že ne ustreza, pač gremo drugam, najraje čez severno mejo.

Se pa tudi na Ljubelju/Zelenici zgodi, da je smučarjev le za vzorec. Pogoj za to je skrajno neugodno vreme in precejšnja nevarnost proženja snežnih plazov. In približno tak dan je bil danes. Le nekaj nas je bilo, še čez mejo ni bilo prometa. Sicer pa razmere resnično niso primerne.
Novega snega je bilo že dopoldan kakšnih 25-30 cm, ki pa je padel na slabe pol metra nestabilnega snega ob predhodnji 3. stopnji na mednarodni lestvici.

Po krajši odsotnosti s snega zaradi bolezni in dela sem si želel v zimo. Kljub motivaciji pa sem se na polovici ceste nad sredno postajo žičnice obrnil brez slabe vesti. Ni se mi zdelo vredno, čeprav se je ponujalo odlično smučanje. Gornja plast snega je očitno nestabilna, saj so manjši plaziči prileteli do ceste tudi na mestih, kjer se to zgodi izjemoma. Saj bodo še odlični pogoji...
Res pa je, da je upravljalec smučišča s teptalcem veselo prevozil cesto, pa tudi nekaj turnih smučarjev ni imelo zadržkov. Vendar to ni več moja stvar. Vseeno pa v razmislek priporočam branje povzeteka 3 x 3 in redukcijske metode.

Oaza miru

sicer slabo vidni, vendar številni površinski plazovi suhega snega
nadvse privlačno
v opomin - ostanki mogočnih plazov

ravno prav pršiča

manjši, vendar presenetljiv plaz na začetku ceste - desno med smrekami
ni ovir za voznika teptalca - plaziči na desni
tudi tu vse do ceste
očitno še ne sveže spalzeno - skrajni čas za previdnost in spust
kjub skrajšanju vzpona sledi nekaj odličnih zavojev
smučišče Plaz
ravno prav poteptano in mehko
3. stopnja v Karavankah, kasneje še povečana

6 komentarjev:

2. februar 2009 ob 22:43

No evo, pa sem ravno razmišljal o tem, če bi jo jutri mahnil na Triangel. Sodeč po slikah in napisanem je najbolje, da počakam do konca tedna.

Tomaž Kozamernik pravi ...
2. februar 2009 ob 22:53

Ja, Matej. Jaz bi (ali bom) izbral kaj drugega. V Tržiču še vedno močno sneži, temperatura se bo dvigala...plazovi zagotovo bodo.
Če bodo ceste prevozne mogoče proti Pod Storžič malo po travnikih, malo po cesti in malo po gozdu.

3. februar 2009 ob 00:52

Tudi pri nas še vedno močno sneži. Na arsotu je še vedno stopnja plazov 3, ampak mislim da bo jutri že gladko na 4., če ne celo 5.

Pod Storžič misliš Lom pod Storžičem in do koče ali na južni strani Storžiča okoli Babnega vrta in tam okoli?

Tomaž Kozamernik pravi ...
3. februar 2009 ob 08:53

Ja danes je kar 4. stopnja za Karavanke. Korošci pravijo do 80 cm novega. Več na http://www.verwaltung.ktn.gv.at/31458_DE

Sicer pa pod Storžič iz Loma nad Tržičem. Tam je nekaj varnih varinat, tudi proti Ženiklovcu/Javorniku.

3. februar 2009 ob 09:44

Sem tudi sam danes opazil, da je stopnja 4. Tudi v Julijcih. Neverjetno, koliko snega je padlo. Letos se bo sezona smučanja potegnila DALEČ v pomlad, bolj verjetno v poletje.

Iz Loma vem za nekaj travnikov ja, sem jih ravno to soboto opazoval, ko smo se šli smučat. Proti Javorniku je pa ena taka trasa skoraj iz vrha hriba navzdol. Si tisti travnik mislil?

Sem ravno opazil, na Kaninu je že 8m snega!!!! To je nenormalno. Pa Krvavec skoraj 3m. Žičničarji ga že pijejo verjetno:)

Matej

Unknown pravi ...
3. februar 2009 ob 10:32

Včeraj 2.2.09 sem štartal 8:15 iz Ljubelja in jo mahnil na vrh Triangelna in ravno na tem mestu kjer se je Tomaž obrnil v tem času se pravi okrog 8:35 čez cest ni pridrsal še noben plaz.Je bil pa že viden plaz na centralnem plazu iz Begunjščice(odtrgal se je iz stene verjetno nekje v y-psilonu)Na vrhu sem srečel še enega smučarja in sva nato odsmučala v smeri Plazu in postaje Vrtača.Ko pa sva prispela na plato, je bila ura 10:00 in nama je že nek turni smučar razlagal da je tudi obrnil, ker je čez cesto priletel plaz, tako da lahko rečem da sva imela kar malo sreče pri najinem vzponu na Triangel.Bo pa zdaj treba nekaj časa biti previden pri vzponih na območju Zelenice ker na vrhu Triangla je bilo včeraj vsaj 50cm novozapadlega snega.