Flip-Flop natikači kot povečano tveganje za razvoj raka ~ Outside, na zunanji strani
Outside, na zunanji strani Outside, na zunanji strani: Flip-Flop natikači kot povečano tveganje za razvoj raka

26. jun. 2008

Flip-Flop natikači kot povečano tveganje za razvoj raka

Rad imam zimo. Poletje manj, me pa vsako leto prepriča nošenje flip-flop natikačev. Kar se mene tiče, zaradi svobode nog, obute le v podlat z nekaj nujnih trakcev, se splača nekaj časa trpeti tudi vročino in ostale nevšečnosti poletja. Sicer pa, pri meni so natikači na nogi ob prvi priložnosti, najraje direktno po smučanju. Tako so mi všeč, da bi z mojimi natikači lahko opremil skoraj stonogo. Vseh vrst in materialov. Najbolj pri srcu pa so mi znamke K2, saj se ujemojo z mojimi slalom smučmi.

Je že tako, da ima vse privlačno tudi svojo drugo plat. Tako strokovnjaki sedaj ugotavljajo, da imajo tudi izredno priljubljeni flip-flop natikači svojo temno plat.

Kot objavlja angleški Telegraph strokovnajki ugotavljajo, da smo flip-flop navdušenci precej izpostavljeni povečanemu tveganju za razvoj kožnega raka. Ta vrsta raka se razvije na stopalih in pri njej je umrljivost polovična, kar je bistveno več kot pri ostalih vrstah kožnega raka.



Vzrok naj bi bil v tem, da so stopala preko skoraj celega leta v čevljih, poleti pa jih močno izpostavimo močnemu soncu. In to običajno brez zaščitne kreme! Medtem ko za ostale dele telesa, ki jih izpostavljamo soncu, vedno pogosteje zaščitimo, si ne znam predstavljati, da bi si mazal noge. Saj bo drselo, priporočajo pa najmanj faktor 15. Skoraj zagotovo pa se bomo v prihodnjosti mazali tudi po stopalih.

Kot zanimivost pa navajajo, da je bil tudi Bob Marley žrtev melanoma na stopalu, za katerega je bil prepričan, da je šlo za nogometno poškodbo.

Je pa verjetno tudi res, da so znani mnogi drugi očitnejši in bolj pogosti faktorji tveganja za nastanek rakavih obolenj. In res je tudi, da bomo še naprej veselo nosili natikače mnogi oblik in takšno ugotovitev sprejeli kot še eno v vrsti med mnogimi objavami o vplivih sonca, pa raznih sevanj...

Meni se večje tvaganje ob nošenju natikačev zdi možnost kakšnega grdega padca, kot pa kožni rak. Kdor je že poskusil teči z njimi, bo vedel kaj mislim.

Pa veliko sonca, namreč kmalu pride zima.

0 komentarjev:


Spletno gostovanje

Enaa nakupi

Picasa Foto Album

World Sun Map

14-dnevna napoved

Radarska slika padavin

Vinko surprise

Google oglasi